Mer Vemdalen

Det har varit härligt i Vemdalen, men otroligt intensivt, så jag har inte hunnit med bloggandet.

Men nu måste jag få visa hur härligt en kall vinter kan vara.
Här kommer några bilder från E:s och min månskenspromenad utanför Klövsjö:



Månen är nästan full - eftermiddagen före nyårsafton.



Harspår i snön. 



Utsikten från vägens slut. Och kolla frostglittret i snön längst ner på bilden.


På nyårsafton kom ett helt annat väder. Molntunga skyar. Snöfall. Inte fullt så kallt, men vi fick ändå pälsa på oss ordentligt när vi skulle ut och skjuta våra nyårsraketer.
Det var en härlig kväll. Vi firade hemma hos oss (i Vemdalen) med Svenssons. Trevligt att träffa dem och deras barn och V.

Meny:
Munsbitar med salami och parmaskinka. Mousserande.
Förrätt: Räktårta
Huvudrätt: Kycklingfiléer späckade med parma, mossarella och soltorkade tomater. Till det en bulgursallad med paprika och purjo. Och Foccacia, ett stort bröd som vi köpte på bageriet i Vemdalen.
Efterrätt: Hallonglass med det 40-åriga "hjortronvinet".
Och sedan en Espresso (har jag talat om att vi fick en espressomaskin i julklapp?) med italienska mandelskorpor.    
Mmmmmmmmmmmmm.

Och nästa dag gjorde vi inte så mycket.
Men det gjorde inte så mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0