Trevlig onsdagskväll

Vilken trevlig kväll! Och vad jag hade längtat!
Det är ju så, att när man har såna härliga kompisar som jag har, och när man har träffats så många gånger i så många år, så är det både spännande (för det händer alltid något nytt) och bekvämt, för vi känner varann rätt så bra efter 20+ år.

Vi var hemma hos MSJ, och fick nåt gott som vanligt. Och helt nytt! En räksoppa med creme fraiche och dinkelbröd, och till efterrätt en yoghurtcreme med kanel/äppel/mango(?)-röra. Det ni stackare som jobbade med VU och var på föräldramöte och..... Hoppas någon gav er något  att knapra på.

Och så pratade vi om och planerade jubileumsresan.

Och sedan prat om allvar. Det som har hänt på Haiti. Och att människor som man tycker om blir allvarligt sjuka. Och hur illa det är i Lettland, att folk inte har råd att råd med bostad och värme utan får lov att tränga ihop sig många i små lägenheter. Och att en del helt enkelt fryser ihjäl i den kyla som är. Det är så hemskt!! Men en del saker kan man göra något åt. Och det finns folk som hugger tag i problemen och gör något. Som Siv Blixt Czerny i Harnäs, som samlar ihop kläder, filtar och andra varma och användbara saker och fraktar ner till de behövande. 
Så ikväll ska jag kolla om jag verkligen behöver spara den där stora mjuka sköna skinnjackan som jag köpte när jag ammade J (för 20 år sedan) och som jag säkert inte har använt på de sista fem åren. Och det kanske finns mer saker som gör mer nytta för nån annan än för mig.

Det hade jag aldrig kommit på om jag inte haft mina goda vänner.
Och inte hade jag haft så roligt heller.
Tack alla för att ni finns!!!!!!!!!!!!





Kommentarer
Postat av: Molle

Tack för de goda orden om god mat och trevlig kväll här ute i "skogen".

Jag tittade på en annan sida... lilla badrummet.... ÅH va fint det blivit. Längtar tills jag får komma hem till Dig och använda toa... det blir nog en längre sittning där då.... :-))

Kramis

2010-02-09 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0