Glam och Bak

En härlig fredag kväll.
Först hem till M & B. B vid spisen när vi kom (samtidigt med M!).
Meny
Sparrisknyten med lufttorkad skinka och parmesan
Mustig gryta med pasta och god sallad (vad var det i den?? supergod!)
Gratinerade päron med grädde

Sedan Jul i Folkton med Sofia Karlsson, Lena Willermark och Ale Möller Band på Cassels.
Två timmar och 45 minuter (inklusive paus) Massor av inrop. Filmades för att sändas på TV2 18:00 på Julafton.
Musiken var mer folkton än julton, men otroligt bra.

Snabbt upp på lördag morron eftersom vi skulle vara barnvakt på kvällen.
Jag har bakat mina vanliga grova rågbröd, men förutom det de här goda siktkakorna.



Jag har hittat ett härligt mjöl, rågsikt från Stora Hällsta Kvarn och Lantbruk. Finns på ICA Maxi i Västerås. Det är ett riktigt bra mjöl och ekologiskt. Brödet blir jättebra.
Kolla in bröd-pickaren från Vemdalen.

Unga Familjen här på middag på lördagskvällen. Mysigt. Sedan försvann R & S till Lindy Hop dans.



 
















 











Bilden är hämtad från bloggen http://ridiradio.blogspot.com/

Jag är så avundsjuk på R & S!!
 
Men det blir fler tillfällen. Boka Lördag den 23 januari tjejer! Och leta efter dansanta kavaljerer! 
Då har The Cotton Club en Lindy Hop Workshop på La Danzers i Ludvika.  

Och nu bär det av till Stockholm. E och jag ska på Regina Spektors konsert på Cirkus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0