Mycket Glam

Det har varit en massa Glam denna vecka.

En helt underbar minisemester har E och jag haft. Vi fastnade visserligen en timme i bilkö efter en långtradarkrock så vi missade julkonserten i Katarina kyrka som Siw inte missade, men vi hade en mysig middag på tu man hand lite senare på kvällen när vi äntligen kom fram.
Och på måndagen hittade jag två snygga polos i nya färger på In Wear och två koftor. Jättebra! Köpte alla fyra.
Och jag provade en helt underbar klänning helt täckt med paljetter. Så synd att jag inte har sågon superfest på gång! Den var så DYR. Så den hänger fortfarande kvar. Är det nån som har 4200 spänn över så önskar jag mig den i julklapp. Storlek 38. Men jag köpte en annan julklapp åt mig själv på In Wear, men vad det är ska jag inte berätta förrän efter jul.
E skulle köpa byxor på sin favorit affär Timberland, men hittade inga. Han hittade däremot en snygg sportjacka och jag hittade snygga grova stövlar. Dyrt men snyggt. Ja vi köpte såklart.

Och så fikade vi med Siw på Wienerkonditoriet. Så härligt att träffas.
Och Regina Spektor var JÄTTEBRA! Och maten på Cirkus var en positiv överraskning.
Och Hotell Kung Carl var verkligen jättemysigt!

Packade upp på tisdag kväll när jag kom hem, och packade för två halvdagar i Säfsen med mina arbetskamrater. Bra stämning och konstruktiva diskussioner. Jag hade möjlighet att träffa mina nya arbetskamrater lite mer privat. Visade sig att jättemånga var jättetrevliga.
Och Julstämning på Hyttan trots att det var obefintligt med snö. God mat på kvällen, ja hela tiden faktiskt.

Passade på att ringa Storasystern, och hon bakade TUNNBRÖD. Mmmmmmm.

Kom hem idag, torsdag, och D noterade att det är Nobel fest idag. Rusade iväg och handlade till en fyra rätters Nobel Middag som vi avnjöt i vårt vardagsrum.

Meny
Förrätt:      Avocado, Skagenröra med citron på rostat bröd
Fisk:          Rökt böckling med papparrot, röd-och-grön-sallad och potatissallad
Kött:          Rökt skinkinnanlår (Jättebra, från Hermköp!) med ugnsrostade grönsaker
Efterrätt:    Vaniljglass på hallonbädd med mörk chokladhack
För att kompensera för den (för en torsdag ovanligt) omfattande menyn, så förenklade vi dryckeslistan till att bara omfatta mousserande.

Och imorron fredag kväll ska jag på avdelningsfest (julbord) med mina nya arbetskompisar. Det blir verkligen kul!   

Men jag har lite svårt att hinna med mina husliga plikter.
Ligger efter med ALLT som har med Damm att göra.

Men det har varit intressant att i kväll se på alla vackra blomsterarrangemang och alla vackra klänningar på nobelfesten och att höra om nobelpristagarna. Mest intressant var Ekonomi och Medicin pristagarna. Måste läsa mer om det. 

Kram på er alla som jag inte hunnit prata med på ett tag.
Kom ihåg att njuta av livet! Det går inte i repris.
/B 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0