Tisdagssnö

Hade en spännande dag i tisdags. E i Västerås som vanligt, så jag körde Volvo. Inga problem på väg till jobbet, men på väg hem på lunchen blev jag tvungen att stanna före vänstersvängen eftersom det kom en mötande bil. Och när jag skulle köra igen så snurrade hjulen vilt och jag hasade allt längre bakåt. Efter att ha hasat och gasat och hasat mig en bit ner för backen gav jag upp och inväntade bilfritt innan jag backade ner till Knutsbo tjärn. Tog rejält med fart och kom uppför backen, men insåg att jag aldrig skulle kunna ta mig ända hem, så jag vände och åkte mot jobbet igen.

Väl vid uppförsbacken vid trafikskolan fick jag sladd (i 30km fart!!) och klarade mig precis från att glida in i en mötande bil.  Gissa om jag hade hjärtklappning när jag kom tillbaka till jobbet! Och bara en macka från macken till lunch!

Efter jobbet skulle vi på Lussefirande på A & S dagis. Skulle bara köra från ABB till Hillängen så skulle E hämta upp mig där. Jag skrapade rutorna så ordentligt och körde iväg. Det var bråttom också så vi skulle hinna i tid. Det regnade ett fint duggregn fast det var minus 2, så när jag passerade busstationen fick jag stanna och skrapa framrutan igen. Behöver jag säga att det inte finns någon värme i Volvon? Så i höjd med brandstationen hade jag bara en liten glugg att titta i. Och ingenstans att stanna.
Jag körde försiktigt ner till Hillängen och lovade mig själv att det var sista gången jag körde den bilen på länge.
E svängde in nästan samtidigt och vi åkte till dagiset i Morgårdshammar.

Alla andra var redan där, så vi fick parkera rätt så långt ifrån ingången. När jag klev ur bilen hörde jag
"och Tomten och Bocken vi lämnat vid vår spis, de ville inte resa från vår pepparkake gris"
När vi kom fram var det dags för den avslutande "Ute är mörkt och kallt, I alla husen...."

Men vi hann med lussebullar och pepparkakor. Och glögg.

A & S var glada att vi var där, och jag fick några fina bilder. Nejdå, jag bara skojade, det här var mina bästa bilder:



S äter pepparkaka.



A på väg till ruschekanan.

Jaja.
Det var en trevlig tillställning. 
Alla var glada.
E tog en promenad med hunden och hämtade hem Volvon. Den står nu översnöad hemma och väntar på våren.
Jag tänker då verkligen inte röra den!!

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0