Huslig Dag

Borstade bort det mesta av snön och tog mig till det perfekt tempererade garaget för att hämta in de sista två kassarna med äpplen. De var OK, så jag kokade mos i mängd. Bara lite socker (en dryg kaffekopp per liter mos) för jag fryser in det mesta.
Sedan veckans första rågbrödsbak, 16 goda grova bullar.
Tvätt, stryka servetter och min nya snygga rutiga skjorta från Bomerang. Köpte den på Bergströms i Smedjebacken. Riktigt snygg.
Och disk, disk, disk.
Var inte det en huslig dag, så säg.

Kameran kom fram - den var i D:s rum, men jag orkade inte fota något idag. Det blev en regnig promenad med hunden. Det mesta av snön har smält och allt är blött, blött blött.

Om jobbet - inget nytt.

Det blir en tidig kväll ikväll. Imorron börjar vi med att riva lilla badrummet. Är detta en Fredag???
/B

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0