Inför Advent

Det är så härligt med Advent. Lite konstigt känns det att det är ljumma vindar och dimma. Man tycker att det skulle kunna vara lite kallare, men jag är säker på att kylan kommer. Det är bara att vänta.

Just nu är det mysigast att vara inomhus. Vi har plockat fram adventsljusstakar och stjärnor. Och jag har köpt en sån fin Första Advents bukett:


Jag träffade A.L. i blomsteraffären. Hon hade varit ledig från jobbet och bakat och bara njutit. Då blev jag så inspirerad, så jag gjorde en saffranskrans när jag kom hem. 
Och vi har redan provsmakat den:

Nu med bredd 300

Jättegott, såklart!

Jag passar på att njuta allt jag kan av ledigheten. Den 1 december börjar jag jobba igen. Jag fick det jobb jag ville ha, och det ska verkligen bli roligt att börja, roligt att få lära mig något nytt samtidigt som jag får användning av gamla kunskaper. Men hur ska jag nu hinna med allt annat kul? 

Imorron åker E och jag till Vemdalen.
E kommer att jobba med allt möjligt, som vanligt. Till exempel laga varmvattenberedaren. Och han tycker att vi ska städa inför vintersäsongen. Damm!!
Men på lördag kväll ska vi iallafall på Husky med G & B. Tre rätters middag, och underhållning (Caribbean Night - Mango (?) spelar live på Husky). Glam!!!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Barbro Vilken fin blogg:) Skönt att se att du piggat på dig. Själv har jag inte fått fram en enda ljusstake. Hoppas energin slår till imorgon med full kraft. Grattis till ditt nya jobb. Det kommer att bli jättebra:)

Kramar från Bitte

2009-11-26 @ 23:27:01
Postat av: Siw

Skönt att du är min Barbro igen....Full av kraft, glädje och energi....behöver ju dig och hoppas att vi snart ses igen. När jag såg att du köpt en bukett blev jag så förvånad, min Barbro har de underbaraste växter i sin trädgård....Sköt om dig och lycka till på nya jobbet! Kramar från Siw!

2009-11-29 @ 15:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0