Snö!

Ja nu faller flingorna mjukt och tyst. Ett tunt lager täcker redan gångarna men på gräsmattan sticker de gröna stråna upp. Talgoxarna väntar mer snö och äter allt vad de hinner. 

Jack vill inte gå ut. (Det är min Jack Russel. Ni kommer att få läsa mer om honom senare.) Han vet vilket väder det är och ligger och kurar i sin bädd.

En perfekt dag att läsa tidningen och dricka en kopp te. Från Ludvika Tidning kan tapporteras att Bopartiet och Centern inte vill ha ICA i Sänkan (och vem vill det????). Centern föreslår att ICA Marnäs byggs ut istället. Bra!!! Någon av dessa partier måste få min röst till hösten. Hoppas fler reagerar så att vi får behålla den vackra Valla skogen.

Inget nytt på jobbfronten. Väntar.

Kram till Julia som troligen fortfarande sitter på planet. 18 timmar! Inte klokt!
Jag försöker fota fåglarna med hennes Canon. Knappar överallt. Menyn vägrar visa sig, men jag lyckas i alla fall disabla blixten. Utmaningar. Måste hitta min egen kamera (Damm, damm!!)

/B

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0