Födelsedagsfirande

Igår var vi på S:s 35-års firande. God soppgryta och ännu godare blåbärscheesecake. Mmmmmmmmmmmmmmmm.
E hade provat ut en tröja som S fick, och så förstås några flaskor ovanligt öl.

A fick vinterkräksjukan men ingen av oss andra har märkt nåt (än). Hoppas på det bästa. Måste bara hålla mig frisk, för vi ska åka till Vemdalen i helgen. Och då ska A få följa med om hon hinner bli frisk. Hoppas, hoppas det går bra. För då ska vi åka skidor igen.

Jag håller på att sy ett draperi till öppningen mellan köket och sovrummet i Vemdalen. Ett kraftigt tyg med röda rosor, som passar jättebra till överkastet. Det har jag tänkt få upp i helgen. 

Men det blir ingen sömnad idag, för nu ska jag på Dam-salsa träning.
I lördags var jag och E på Lindy Hop träning i en och en halv timme. Det var jättejobbigt, och roligt och svårt. På den (korta) tiden hann vi prova flera olika turer. Bra för dem som hade dansat tidigare, men tufft för oss som behövde koncentrera oss på grundstegen. Kul, snabbt och svettigt. Tur att jag har återhämtat mig, så jag orkar träna salsan. Det är också kul.

Det är varmt inne och kallt ute, -7 och mer snö är på väg. Jag kommer inte ihåg när snön låg kvar så länge senast. Det är mycket vackert.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0