Lugn dag hemma

Har haft en lugn och skön dag hemma idag. Det behövdes!
Firade Trettondagsafton igår med M & B. Stackars M hade jobbat hela dagen, och skulle upp och jobba idag Trettondagen också. !!
E hade (som vanligt) lagat god mat. Jag hade fixat efterrätt, min egen glass och Kung Markattas Exotisk Fruktcocktail. Att det kan vara sån stor skillnad på fruktcocktail och frukcocktail. Den kanske är så god för att den är ekologisk.
Sedan tittade vi på bilderna från Italienresan. Tänk att det redan är tre månader sedan. Men vi ska dit igen. Iallafall jag. Det har jag bestämt. Fast inte i år. I år ska jag lära mig lite mer italienska. Det räcker inte att kunna vino rosso (rött vin), grazie! (tack!) och Boun giorno! (God Morron!). Då kan man bli serverad Pizza som inte är pizza.

Håller fortfarande på med att tvätta supertvätten från vår Vemdalssemester. Damm, damm!!

Men ikväll har vi tittat på en jättebra film, Slumdog Millionaire. Så hemskt, hemskt bra. Det ni tjejer, den måste vi titta på nästa filmkväll.

Det låg förresten ett paket med filmer från Ginza här när vi kom hem från Vemdalen. Jag hade (bland annat)beställt en "The Duchess". En TILL alltså förutom den vi redan har!!! Och har tittat på!! Istället för som jag trodde "Försoningen".
Kan det vara Alzheimers som har slagit till? 
   

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad mysiga saker ni verkar gora hemma hela tiden :)

2010-01-08 @ 16:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0